Portál Navigáció


Portál al-navigáció


Ezúton tájékoztatjuk Tisztelt Ügyfeleinket, hogy az Országos Gyógyszerészeti és Élelmezés-egészségügyi Intézetben (a továbbiakban: OGYÉI) 2018. október 19. napon 14.00 órától 2018. október 20. napon 14.00 óráig az elektronikus ügyintézés az informatikai rendszerek karbantartása miatt szünetel.
Ezen időtartam alatt - bár az OGYÉI Hivatali Kapujára, valamint az iratanyagok beküldéséhez gyakorta használt CESP felületre - beküldhetők a beadványok, azok érkeztetése (átvételi elismervények visszaküldése), feldolgozása - a belső rendszerek leállása miatt -, csak az újraindulást követően, legkésőbb 2018. október 20-án 14 órától történik meg.

Megértésüket köszönjük.

MORZSÁK

TARTALOM:Csatlakozás a Központi Rendszerhez - Hivatali Kapu

A hatóságok egymás közötti és állampolgárokkal történő elektronikus kommunikációjának megteremtése kiemelt jelentőségű feladat a kormányzat és az egész közigazgatás számára. E feladat megvalósítására a Központi Rendszer kínál megoldást.

Míg az Ügyfélkapu állampolgári oldalról biztosít lehetőséget a hatóságokkal történő kommunikációra, a hivatalok oldalán is szükség volt olyan felület kialakítására, fejlesztésére, mely lehetővé teszi számukra a különböző felekkel való hiteles elektronikus dokumentum alapú kommunikációt. Ezen fejlesztés eredménye a Hivatali Kapu.

A Hivatali Kapu lehetőséget biztosít a csatlakozott szervezetek számára, hogy hatósági ügyeiket egyszerűbben, gyorsabban, valamint a papírhasználat kiiktatásával költséghatékonyabban folytassák le. Az e-mailen keresztüli kommunikációval szemben komoly előnyt jelent az, hogy a szervezetek Hivatali Kapujai közötti, valamint az állampolgárok és hivatalok egymás közötti kommunikációja mind a változatlanság, mind a tartalom megismerhetősége szempontjából védett csatornán, bizonylatoltan történik a kommunikáció későbbi letagadhatóságát kizárva.

A Hivatali Kapuhoz csatlakozott intézményeknek lehetőségük van a tárhelyükre érkezett dokumentumok letöltésére, fogadására, az ügyfelek nyilvános titkosító kulcsának lekérdezésére, illetve válaszdokumentum küldésére.

Az intézményi postafiókba érkezett dokumentumok kezelése kétféle módon lehetséges: gépi interfészen keresztül, vagy Internet-böngészős felületen kliens alkalmazás segítségével.

Amennyiben a szervezet nem számít nagyobb dokumentumforgalomra akkor elegendő Internet-böngészős (Browseres) módon csatlakoznia a Központi Rendszerhez, azonban ha nagyobb forgalomra számítanak, akkor indokolt a gépi csatlakozás megvalósítása, ahol a dokumentum küldés és fogadás folyamata emberi beavatkozás nélkül történik, és az érkező információ közvetlenül az iratkezelő rendszerbe vagy az adott ügyet feldolgozó célrendszerbe juttatható.

 


Ügyintézés Icon Csatlakozás a Központi Rendszerhez - Hivatali Kapu rovat cikkei

?