Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Ügyfélkapu csatlakozás

Létrehozva: 2013. január 10.
Módosítás: 2013. január 10.
Forrás: Magyarország.hu

Ugrás a cikkre...

PiktogramKapcsolódó anyagok

?

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

A Ket. a közigazgatási hatósági elektronikus ügyintézést végző szerv a legalább fokozott biztonságú közigazgatásban használható elektronikus aláírással nem rendelkező természetes személyek számára az elektronikus hatósági ügyintézés lehetőségét a központi rendszeren keresztül biztosítja.

A központi elektronikus szolgáltató rendszerről szóló 182/2007. (VII. 10.) Korm. rendelet megteremtette a lehetőségét a Ket. hatálya alá nem tartozó közigazgatási ügyintézést megvalósító elektronikus közigazgatási szolgáltatások központi rendszeren keresztüli nyújtására. A Kormány irányítása alatt álló állami költségvetési szervek függetlenül attól, hogy közigazgatási hatósági vagy egyéb típusú ügyintézést valósítanak meg elektronikusan, a központi rendszerhez csatlakoznak. Egyéb szervezetek (pl. önkormányzatok nem hatósági ügyek elektronikus nyújtása esetén) önként csatlakozhatnak.

A központi rendszeren keresztül szolgáltatást nyújtó szervezetek számára kétféle szolgáltatásnyújtásra van lehetőség:

1. Szolgáltatásnyújtás online ügyintézési felülettel:

Ebben az esetben a csatlakozott szervezet online módon valósítja meg az ügyintézést egy általa létrehozott ügyintézési felületen keresztül (tipikusan valamilyen webform kitöltésére nyílik lehetősége az ügyfélnek, vagy személyes adataihoz fér hozzá egy online felületen keresztül). Ilyenkor a csatlakozott szervezet a központi rendszert csak az ügyfél azonosítására használja fel ügyfélkapu csatlakozással. Az ügyfelek azonosítása viszontazonosítással történik. Speciális megoldás, ha a szolgáltatás nyújtója nem hoz létre önálló ügyintézési felületet, hanem azt a központi rendszer a kormányzati portálon biztosítja.

2. Dokumentum alapú (offline) ügyintézés:

Lásd: Hivatali kapu csatlakozás

A hatóságok egymás közötti és állampolgárokkal történő elektronikus kommunikációjának megteremtése kiemelt jelentőségű feladat a kormányzat és az egész közigazgatás számára. E feladat megvalósítására a Központi Rendszer kínál megoldást.

Az Ügyfélkapu állampolgári oldalról biztosít lehetőséget a hatóságokkal történő kommunikációra, a hivatalok oldalán a különböző felekkel való hiteles elektronikus dokumentum alapú kommunikációt a Hivatali Kapu biztosítja.

Amennyiben a szervezet nem számít nagyobb dokumentumforgalomra akkor elegendő Internet-böngészős (Browseres) módon csatlakoznia a Központi Rendszerhez, azonban ha nagyobb forgalomra számítanak, akkor indokolt a gépi csatlakozás megvalósítása, ahol a dokumentum küldés és fogadás folyamata emberi beavatkozás nélkül történik, és az érkező információ közvetlenül az iratkezelő rendszerbe vagy az adott ügyet feldolgozó célrendszerbe juttatható.

Ugrás vissza Ugrás vissza...