Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Hiteles Elektronikus Postafiók

Cikk:

Új szolgáltatással bővült az elektronikus ügyintézés a közigazgatásban. 2017. október 28-tól a NISZ Zrt. bevezette új Hiteles Elektronikus Postafiók szolgáltatását, amely egységes felületet, tárhelyet biztosít az állampolgárok, a Hivatali kapuval és a Cégkapuval rendelkezők számára.

A bejelentkezéshez minden, az állam által biztosított azonosítási szolgáltatás használható.

Amennyiben még nem rendelkezik személyes tárhellyel, regisztrálhat személyesen a kormányablakokban, okmányirodákban, a NAV kiemelt ügyfélszolgáltain, egyes postai ügyfélszolgálatokon, valamint a külképviseleteken. A 2016. január 1-jét követően kiállított érvényes személyazonosító igazolvány birtokában elektronikusan is elvégezheti a regisztrációt.

A Cégkapu-regisztrációs alkalmazás, valamint a Cégkapu szolgáltatás használatáról, a kapcsolódó adminisztrációs teendőkről a https://segitseg.magyarorszag.hu/segitseg/cegkapu.html oldalon olvashat részletes tájékoztatást.

Figyelem! Fontos változások!

Korábban a regisztrációkor megadott e-mail címhez két szolgáltatás tartozott: regisztrációkor illetve jelszókéréskor erre a címre érkezett a bejelentkezéshez szükséges kód, valamint ide érkeztek a tárhelyen lévő dokumentumforgalommal kapcsolatos értesítések, igazolások is (pl. feladási, átvételi értesítés stb.).

A Hivatalos e-Postafiók bevezetésével a két szolgáltatás szétvált:

1.  A regisztrációkor megadott, azaz az azonosítási funkcióhoz tartozó e-mail címre kizárólag az azonosítással kapcsolatos e-mailek érkeznek: pl. regisztrációt, valamint elfelejtett jelszókérést követően küldött kód. Az azonosításhoz tartozó e-mail  cím a https://ugyfelkapu.gov.hu oldalon a Regisztrációs adatok menüpontban módosítható bejelentkezést követően.

2. A tárhelyhez tartozó e-mail címre érkeznek a dokumentumküldéssel, -fogadással kapcsolatos értesítések, igazolások.
A tárhely funkcióhoz tartozó e-mail cím a https://tarhely.gov.hu oldalon a Beállítások linkre kattintva módosítható a Tárhely adminisztráció felületen.

 

Amennyiben Ön bejelentkezett egy KAÜ-azonosítást (Központi Azonosítási Ügynök) használó szolgáltatásba, abban az esetben ugyanabban a böngészőben egy másik felhasználó azonosítójával történő belépéskor a rendszer hibaüzenetet küld (Hiba történt! Sikertelen bejelentkezés…”). Másik felhasználó kizárólag a böngésző bezárását követően tud bejelentkezni.

A KAÜ-azonosítással elérhető felületeken a munkamenet eltér az eddigiektől:

  • Az Ügyfélkapu-munkamenet a bejelentkezéstől számított inaktivitási időt veszi figyelembe. Ez a Hiteles Elektronikus Postafiók levelezési felületén és a Tárhely adminisztrációs felületen egyaránt 10 perc. A levelezési felület Kijelentkezés gombján egy 10:00 percről induló számláló számolja az inaktivitási időt. Aktivitás esetén (pl. kattintás egy másik menüpontra) a számláló ismét 10:00 percről folytatja a visszaszámlálást.
     
  • A KAÜ-munkamenet élettartama a bejelentkezéstől számított 20 perc, aktivitástól, azaz az oldalon végzett tevékenységtől függetlenül.
    Abban az esetben, ha Ön bejelentkezik egy KAÜ-azonosítással működő szolgáltatásra (pl. Hiteles Elektronikus Postafiók), 20 percen belül újabb azonosítás nélkül érhet el egy másik, szintén KAÜ-azonosítással működő szolgáltatást (pl. Webes ügysegéd, Tárhely adminisztráció stb.). Húsz perc elteltével a másik szolgáltatás eléréséhez újbóli azonosítás szükséges.

 

A szolgáltatással kapcsolatos kérdését, észrevételét a NISZ Zrt. az ekozig@1818.hu email címen fogadja.

Ugrás vissza Ugrás vissza...