Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Értesítés lejáró érvényességű okmányokról

Létrehozva: 2012. február 13.
Módosítás: 2012. február 13.
Forrás: Magyarország.hu

Ugrás a cikkre...

PiktogramKapcsolódó anyagok

?

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

Az érvényes Ügyfélkapu-regisztrációval rendelkező felhasználók automatikus értesítést kérhetnek arról, ha személyi igazolványuk, jogosítványuk, forgalmi engedélyük vagy útlevelük érvényessége lejár, erről a rendszer a lejárat előtt három alkalommal is értesíti a felhasználót a regisztrációkor megadott email címen.

A szolgáltatás minden Ügyfélkapu-regisztrációval rendelkező állampolgár számára ingyenes és a következő okmányok esetében használható:

• a kártyaformátumú személyazonosító igazolvány,
• a kártyaformátumú gépjárművezetői engedély valamint,
• a magánútlevél,
• gépjármű forgalmi engedély (műszaki érvényességi idő szerint)

A szolgáltatás az Ügyfélkapun való bejelentkezés után a bal oldali oszlopban a „Saját adatok” menüpontra kattintva érhető el, itt a lap alján, az „Előzetes értesítést kérek okmányaim lejáratáról" gomb ki- és bekapcsolásával lehet ki- vagy bekapcsolni.
 

Magyarország.hu

A rendszer a személyi igazolványok, forgalmi engedélyek és vezetői engedélyek esetében az okmány lejárta előtt 2 hónappal, majd egy hónappal, végül a lejárat napján küld értesítést, míg az útlevelek esetében az első figyelmeztető emailt 6 hónappal a lejárat előtt kapja meg a felhasználó. A szolgáltatás akkor működik megfelelően, ha az okmányon feltüntetett személyazonosító adatok megegyeznek az Ügyfélkapu regisztrációs nyilvántartásában kezelt adatokkal.

Ha az Ügyfélkapu regisztrációnál megadott email címére értesítés érkezik arról, hogy valamelyik okmányának érvényessége rövidesen lejár, érdemes időpontot foglalnia az illetékes okmányirodába.

A lejáró okmányokról (Ügyfélkapus bejelentkezés után) itt kérhet értesítést.

 

Ugrás vissza Ugrás vissza...