Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Hiteles elektronikus cégkivonat kikérése

Létrehozva: 2006. november 16.
Módosítás: 2009. szeptember 24.
Forrás: Magyarország.hu

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

A cégek cégjegyzékadatai elektronikus formában a Cégkereső szolgáltatás segítségével érhetők el. Az így lekérdezhető cégadatok azonban nem számítanak hitelesnek, mivel nincsenek elektronikusan aláírva. 2005. szeptember 1-jétől a cégjegyzékadatokról kiállított hiteles elektronikus okirat elektronikus úton történő megküldése is kérhető, valamennyi cégforma esetében.

Amennyiben nem szükséges a hiteles cégadat, használja Cégkereső szolgáltatást!

Ha hiteles és elektronikus cégkivonatot, cégmásolatot vagy cégbizonyítványt szeretne, kérelmét küldje el az Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban közreműködő Szolgálat címére: cegszolgalat@kim.gov.hu

A cégbíróság, illetve a Céginformációs és az Elektronikus Cégeljárásban közreműködő Szolgálat az okiratot a kérelem érkezésétől számított 15 napon belül megküldi. Amennyiben kéri, az elektronikus okiratot minősített elektronikus aláírással és időbélyegzővel látják el, így az elektronikus közokiratnak minősül. A szolgáltatás költségtérítéses, díját az 1/2006. (VI. 26.) IRM rendelet szabályozza. 

A kiadott hiteles elektronikus cégkivonat csak elektronikus formában hiteles (az elektronikus aláírás csak így ellenőrizhető), kinyomtatott változatához nem fűződnek jogkövetkezmények.

Az elektronikus cégkivonat kérése előtt érdeklődjön annál a szervezetnél, amelynek a cégkivonatra szüksége van, hogy elfogadja-e az elektronikusan aláírt cégkivonatot.

Ugrás vissza Ugrás vissza...