Portál Navigáció


Portál al-navigáció


MORZSÁK

TARTALOM:Tájékoztató a járások és járási hivatalok 2013. január 1-jei kialakításáról

Létrehozva: 2012. december 19.
Módosítás: 2012. december 19.
Forrás: Magyarország.hu

Ugrás a cikkre...

ikonÉrtékelje a cikket!

?

-->

Cikk:

A kormány a 1299/2011. (IX. 1.) kormányhatározattal döntött a járások kialakításáról. A határozatban meghatározta a járások kialakításának ütemezését, amelynek alapján a kormány szükségesnek tartja a járás, mint az állam szervezetének legalacsonyabb szintű területi és szervezeti egységének a kialakítását a hatékonyabb, költségtakarékosabb és ügyfélközpontú területi közigazgatás megteremtése érdekében. A kialakítás alapelvei:

  • gyors és könnyű hozzáférés biztosítása az államigazgatási szolgáltatásokhoz
  • a létező ügyintézési helyszínek megőrzése
  • a területi államigazgatási szervek illetékességi területeinek járási alapú rendezése
  • a megyék határainak megőrzése.

A járások és járási (fővárosi kerületi) hivatalok (továbbiakban: járási hivatal) a fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezeti egységeiként állnak fel 2013. január 1-jével. A járási hivatalok legfontosabb feladata a megyei szintnél alacsonyabb szinten intézendő, a jegyzőktől átvételre kerülő államigazgatási feladatok ellátása.

Járási jogszabályok

Mindezek alapján fogadta el az Országgyűlés 2012. június 25-én a járások kialakításáról, valamint egyes ezzel összefüggő törvények módosításáról szóló 2012. évi XCIII törvényt. Ezt követte a Kormány részéről azoknak a kormányrendeleteknek az elfogadása, amelyek egyrészt meghatározták a kormányrendeleti szintű államigazgatási feladatokat (174/2012. (VII. 26.) Korm. rend.), amelyeket átvesznek a járások, másrészt meghatározták a járási hivatalok székhelyeit, szervezetét és illetékességét (218/2012. (VIII. 13.) Korm. rend.).

Járások szervezeti felépítése

A járási hivatalok részei a jelenleg a fővárosi és megyei kormányhivatalok szakigazgatási szerveinek helyi, körzeti szervei. A járási hivatal szervezetébe tartoznak a kirendeltségek és a települési ügysegédek is.

Kirendeltség a járási hivatal olyan ügyintézési helyszíne, ahol állandó jelleggel tart fenn a járási hivatal ügyintézést az adott településen, azaz az ügyfelek a kirendeltségi helyszínen hétfőtől-péntekig elérik a járási hivatal kormánytisztviselőit.

Települési ügysegéd

Azon településeken, ahol a járási hivatal nem tart fenn kirendeltséget, de biztosítani kívánja az ügyintézés lehetőségét, a járási hivatal települési ügysegédei működnek közre. A települési ügysegéd (függően a település lakosságszámától, az ügyek várható számától) hetente egy-két alkalommal tart ügyfélfogadást a településen és fogadja az ügyfeleket. 

Ugrás vissza Ugrás vissza...